joi, 24 iunie 2010

De ce nu şi bărbaţi?



Mai nou, privesc totul, ca pe un posibil subiect pentru pânzele mele. Obositoare obsesie. Şi azi a fost frig, drept pentru care am pictat în cameră. Abia acum îmi dau seama cât este de importantă lumina. Întrucât am fost încurajată în sensul acesta, am lucrat şi astăzi un portret. De femeie. M-a întrebat îngerul meu de ce doar femei? De ce nu-l pictez pe el, că-mi stă de model. I-am spus că are o figură prea… angelică, iar eu nu pictez biserici. Bine, dar un bărbat, pe cine vrei tu, de ce nu pictezi? I-am spus că nu cunosc bărbaţi urâţi. Adică, nu urâţi în sensul urât al cuvântului. Ci aşa… mai expresivi. Cred că am să apelez la vecinii mei. Că, la vârsta lor, au măcar riduri de expresie. O să vedem ce iese. Că dacă tot le dau cafeluţă, măcar să mă aleg şi eu cu ceva. Unii au pictat ţărăncuţe – cu diverse broboade. Alţii, doamne cu pălării de epocă. Eu am pictat o ţărancă emancipată. Vi se pare că seamănă cu mine? Coincidenţă. Vi se pare că seamănă cu o ţărancă? Dacă da, nu vă contrazic. Ok, sunt eu în varianta mai plinuţă şi cu mai mult păr în dotare. Am voie să visez, da?
În speranţa că se va oferi să-mi fie model un bărbat care crede că are ceva a-mi spune - din punct de vedere al esteticii urâtului -, aştept oferte. Contra cafeluţă, fireşte.
Până atunci, sănătate şi împliniri.
Respecte!

Lucrare executata in ulei, pe panza, pe sasiu de lemn, dimensiuni 30x20 cm, rama inclusa.

4 comentarii:

  1. Misha,esti foarte talentata!Felicitari pentru imaginatie si pentru culorile pe care le folosesti!Albastrul asta iti aduce imediat zambetul pe buze!Si rosul din par lumineaza ochii femeii,fie ea plinuta sau nu :)Ai un talent innascut draga mea,si cu toate ca eu nu ma pricep deloc la arta,ochiului meu ii place intotdeauna sa priveasca tablourile tale si chiar se bucura de ceea ce vede.Multa inspiratie in continuare si iti doresc sa vinzi cat mai multe tablouri,in felul asta sa nu se termine niciodata banutii pentru noi panze!

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna seara, Nicol!
    Din pacate, si asta ma intristeaza tare, pozele nu sunt fidele panzelor. Nu stiu de ce, probabil reflecta lumina in ulei sau... Albul iese mult prea alb, albastrul ala nu-i tocmai atat de albastru... Ideea era ca-s mai faine in realitate:)
    Te pup.

    RăspundețiȘtergere
  3. Optimist prin culori, meditativ, usor sugubat prin privire....este...este imagine a asteptarii, a dorintei,a imperativei chemari. Asa vad...eu! Asa o fi?!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ai prins la fix ideea, zgriptzule:) Da, a iesit taranutza la agatat:)

    RăspundețiȘtergere